درختان آفت زده چیتگر قطع می‌شوند | بهره برداری فاز اول رود دره فرحزاد | واکاوی درختان خیابان ولیعصر(عج)

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در حاشیه یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران تا پایان سال جاری گفت: فاز نخست رود دره فرحزاد تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد. این فاز ۵۴ هکتار است که از مجموع ۱۴۰ هکتار، این بوستان در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد. همچنین ۲۰۰۰ هکتار جنگل کاری از مجموعه کمربند سبز شهر تهران در ۱۵ اسفند ماه به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: در قالب طرح جامع آبرسانی تا پایان سال میزان بهره برداری از پساب در تهران به ۳۰ میلیون متر مکعب می‌رسد. نگهداشت جنگل کاری‌ها نیز در قالب کمربند سبز شهر تهران به خوبی انجام می‌شود و در حال حاضر درختانی که در این طرح کاشته شده‌اند وضعیت بسیار مناسبی دارند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره واکاری درختان خیابان ولیعصر (عج) نیز گفت: واکاری در جاهای مختلف در این خیابان هر جا که نیاز باشد انجام می‌شود.

تعیین تکلیف سهمیه آبیاری درختان چیتگر

مختاری درباره تخصیص آب برای درختان چیتگر نیز گفت: چیتگر سهمیه آبش از ابتدای سال قطع شده بود که با مذاکراتی که با آب و فاضلاب انجام شد از ۴۰۰ لیتر در ثانیه بقیه‌ای که برای چیتگر پیش بینی شده در حال حاضر ۵۰ لیتر در ثانیه را اختصاص می‌دهند. قطعا این موضوع به درختان چیتگر صدمه می‌زند. در حال مذاکره هستیم که با کمک آب و فاضلاب از این سرمایه‌های طبیعی شهر حفاظت کنیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها تاکید کرد: تنش در گیاه با توجه به افزایش دما در تهران موجب خزان زودرس می‌شود، اما امسال با برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم شاهد هستیم که این خزان اتفاق نیفتاده به حمدالله با برنامه ریزی که انجام شده مشکلی نداریم و در زمینه آبیاری صرفه جویی می‌کنیم. از آبیاری قطره‌ای و مکانیزه بهره گرفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم برداشت از چاه‌ها را کاهش دهیم و استفاده از پساب را جایگزین آن کنیم.

او با بیان اینکه آبشویی درختان در شهرها انجام می‌شود و درختان خشک در سامانه ثبت و از طریق کمیسیون ماده ۷ مجوز لازم برای قطع آنها دریافت می‌شود، گفت: درختی که دچار آفت شده از تعویض خاک سطحی و عمقی خارج می‌شود و درخت جدید از همان گونه در محل جایگزین می‌شود. درختان خشکی که آفت دارند در چیتگر اگر حذف نشود آفت آنها به سایر درختان سرایت پیدا می‌کند. بنابراین درختان آفت زده با تعویض خاک سطحی و عمقی خارج می‌شوند.

درباره ی ndhyfuxqo