عضو شورای شهر: قطع درختان بوستان کوهپیما خلاف قانون است | قوه قضائیه باید پاسخگو باشد

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی بابایی با اشاره به قطع درختان یک بوستان در منطقه یک طی روزهای گذشته، گفت: با توجه به اینکه قطع درختان در این بوستان با رأی قاضی همراه بوده و حکم داشته، شهرداری نمی‌توانسته کاری انجام دهد.

عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا خلأ قانونی در رابطه با قطع درختان وجود دارد و اعمال جرائم به تنهایی ابزار پیشگیرانه مناسبی برای جلوگیری از درختان است یا خیر، تصریح کرد: در این خصوص قانون وجود دارد و اگر قاضی تشخیص دهد که قطع درختان عامدانه بوده، فرد خاطی هم به پرداخت جریمه و هم به ۶ ماه حبس محکوم می‌شود اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که برخی حبس را به جریمه تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه رأی جمع‌آوری درختان در منطقه یک غیرقانونی است، گفت: سؤال ما این است که حتی اگر بنابر جابجایی درختان بود، آیا باید در فصل تابستان انجام می‌شد؟ و اگر قرار بر این بود که درختان جابجا شوند چرا با بیل مکانیکی و لودر نسبت به قطع اقدام شده است؟

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: به اعتقاد بنده این رأی بر خلاف ضوابط قانونی است و قوه قضاییه باید پاسخگو باشد که این رأی که قاضی صادر کرده چه مبنای قانونی دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، با رای دادگاه حقوقی تهران و حضور یگان ویژه کلانتری ۱۲۲ دربند درختان بوستان کوهپیما شنبه صبح جمع‌آوری شد تا رای دادگاه اجرایی شود. این اقدام  بدون هماهنگی با شهرداری منطقه یک انجام و شهردار ناحیه نیز که به منظور جلوگیری از قطع درختان در صحنه حاضر بود، توسط پلیس جلب شد تا رای صادر شده به اجرا درآید.

پیش از این حفظ بوستان کوهپیما طی سالهای گذشته در دستور کار منطقه یک قرار داشته و با صدور دادنامه‌های قطعیت یافته از مراجع قضایی و صدور اجرابیه از اجرای احکام دادگستری، ضابطین قضایی اقدام به جمع آوری درختان کرده‌اند.

درباره ی ndhyfuxqo