دریاچه و بوستان هزار هکتاری تهران را بشناسیم| تفریح و سرگرمی همین نزدیکی

همشهری- پریسا نوری: زیبایی چشم‌نواز این بوستان هزار هکتاری در مجاورت با دریاچه نیلگون و سد لتیان به قدری مسحورکننده است که دلتان نمی‌آید چشم از آن بردارید. هر چند در این سال‌های اخیر آب دریاچه به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده اما هر چه هست فضای آرام و مملو از درختان سرسبز و  خنکی مطبوع همجواری با دریاچه یک نیمروز خوب تابستانی برای شما و خانواده‌تان می‌سازد.

گونه‌های گیاهی و جانوری

جاده‌ای که شما را به پارک جنگلی تلو می‌رساند، از طبیعتی بسیار زیبا برخوردار بوده و انواع درختان و گیاهان سرسبز، زیبا و کوتاه و بلند در آن قرار دارند. آبیاری درختان این بوستان به صورت قطره‌ای و از دریاچه لتیان تامین می‌شود اما داخل مجموعه آب قابل شرب وجود ندارد و لازم است قبل از رفتن همراه با خودتان آب آشامیدنی به‌اندازه کافی داشته باشید. ممکن است در ارتفاعات این بوستان و میان انبوه درختان انواع جانوران اعم از کبک، شغال، روباه، خرگوش و پرندگانی مانند قرقی، عقاب، شاهین و… را ببینید، اما نگران نباشید این حیوانات به محدوده تردد گردشگران نزدیک نمی‌شوند.

تفریح و ورزش

بوستان جنگلی تلو یک مجموعه تفریحی کامل است و امکانات و فضاهایی برای گردش و تفریح و ورزش در آن فراهم آمده است. در این بوستان علاوه بر طبیعت گردی می‌توانید بنا به سلیقه‌تان از ورزش‌ها و سرگرمی‌هایی مثل والیبال و فوتبال ساحلی، پینت بال، دوچرخه سواری کوهستان و اسبدوانی لذت ببرید. بعد از این همه بازی و ورزش استراحت و صرف ناهار در آلاچیق‌های چوبی زیبا حسابی می‌چسبد.

در این مجموعه فضای بازی برای کودکان هم تعبیه شده، تا در گردش‌های خانوادگی، حوصله بچه‌ها هم سر نرود و در کنار بزرگ‌ترها به تفریح و استراحت مشغول شوند.

چگونه برویم؟

بزرگراه شهید بابایی را که از شرقی‌ترین نقطه به سمت شمال یعنی جاده تلو پیش بروید، بعد از ۵ کیلومتر و با گذر از جاده‌ای پیچ در پیچ مجموعه تفریحی تلو با درختان قد و نیم قد و آلاچیق‌های زببا نمایان می‌شود.

ساعات بازدید: از ساعت ۷ تا ۱۸

هزینه ورودی: ندارد.

درباره ی ndhyfuxqo