درختان خشک تهران باید جمع آوری می‌ شوند | تغییر وضعیت در آبیاری بوستانهای جنگلی تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی با بیان اینکه آبیاری برخی درختان با سرعت کمی انجام می‌شود، گفت: با توجه به گرمای هوا در سال جاری، نگرانی‌ها روز افزون شده و باید نسبت به آبیاری فضای سبز و بوستان های جنگلی از جمله چیتگر، سرخه حصار، لویزان و یاس فاطمی اهتمام ویژه وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید تصمیم‌گیری برای درختان خشک در دستور کار قرار بگیرد، گفت: درختان خشک تهران باید جمع‌آوری شوند تا هر شهروندی به ما گزارش خشک شدن درختان را داد، بدانیم آن درخت در چه سالی خشک شده است؛ علاوه بر جمع‌آوری درختان خشک، باید درختان سبز جایگزین شوند.

پیرهادی همچنین تصریح کرد: باید نسبت به ایجاد برخی شبکه‌های آبیاری، ایجاد مخازن آبیاری فضای سبز و همچنین اجرای طرح‌های تحولی از جمله طرح جامع فضای سبز شهر تهران و طرح جامع آب خام توجه جدی صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اقدامات در دست اجرا، کمبودهای سال‌های گذشته را جبران نمی‌کند و باید تلاش زیادی را انجام دهیم؛ ما نقشه راه بسیار خوبی را برای اولین بار در این خصوص در دست تکمیل داریم.

وی افزود: بنده جلسات متعددی را با مشاور مادر فضای سبز و دیگر مشاورین داشتم تا طرح جامعی که در حال تنظیم است، کامل باشد؛ به اعتقاد بنده این طرح یک اقدام ماندگار برای نسل‌های آینده تهران خواهد بود.

پیرهادی با بیان اینکه بحران آب را از دو سال گذشته در تهران شاهد بودیم، گفت: با توجه به این موضوع احداث تصفیه‌خانه‌ها دنبال و تعدادی از آنها افتتاح شد که این روند ادامه‌دار خواهد بود. در همین راستا زمینی را در منطقه ۲۲ به وسعت ۴۰ هزار متر مربع برای احداث تصفیه‌خانه در اختیار شرکت آبفا قرار می‌دهیم و پیگیر هستیم که در دیگر مناطق نیز، زمین‌ها را در اختیار قرار دهیم و از پساب این تصفیه‌خانه‌ها برای آبیاری بوستان‌ها استفاده کنیم.

درباره ی ndhyfuxqo