سیاحت در بوستان باغ‌سبزی

همشهری- سعیده مرادی: بوستان باغ سبزی نه‌تنها فضایی بسیار امن و مناسب برای شهروندان است، بلکه در اینجا توجه ویژه به معلولان شهر شده و امکاناتی مناسب و استاندارد برای این گروه از شهروندان فراهم است تا آنها نیز بتوانند همانند سایر افراد در این بوستان تفریح و ورزش کنند و از فضای آن لذت ببرند و همین ویژگی‌ بوستان باغ سبزی را نسبت به دیگر بوستان‌های پایتخت متمایز کرده است؛ بوستانی که از اواخر سال گذشته درهایش روی مردم باز شده و به فضای عمومی شهر افزوده است. این بوستان در حوالی جنوبی‌ترین قسمت شهر می‌تواند انتخاب مناسبی برای تفریح افراد به‌ویژه معلولان باشد.

نوساز و مجهز

بوستان باغ سبزی ۱۴هزار مترمربع وسعت دارد و فضای بزرگ و مناسبی را برای تفریح و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی فراهم کرده است؛ بوستانی که با اهدافی ازجمله نوسازی و بهسازی بافت محله وصفنارد، افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای کیفیت محیط‌زیست، مقابله با شرایط ناگوار پس از زلزله، توسعه گردشگری و ظرفیت جذب ساکنان محلی و بازدیدکنندگان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با امکانات به‌روز ساخته و تجهیز شده است.

آسوده بگرد

جای جای معابر این بوستان از طراحی معابر و گذرها تا نصب وسایل ورزشی و تجهیزات رفاهی و خدماتی همه برای حضور و تردد معلولان مهیا شده و به‌عبارت دیگر مهم‌ترین ویژگی این بوستان هم همین است و معلولان می‌توانند با خیال آسوده به اینجا بیایند؛ به همین منظور با ایجاد مسیرهای بساوایی و مناسب‌سازی‌ شده، امکان تردد سهل و آسان برای معلولان فراهم است.

دیدنی‌های بوستان

امکانات و دیدنی‌های بوستان باغ‌سبزی تهران متنوع هستند و در چند بخش ورزشی، تفریحی و استراحتگاهی دسته‌بندی می‌شوند. همچنین ایجاد آبنما و آبراه در دل اینجا زیبایی بوستان باغ‌سبزی را دوچندان کرده‌ است. با ساعتی قدم زدن و تماشای این آبنماها و آبراه می‌توان از منظره آن لذت برد و هوای بسیار مطبوعی را وارد ریه‌های خود کرد.

دستگاه‌های تخصصی

برای افرادی که اهل ورزش و پیاده‌روی روزانه‌ هستند، وسایل ورزشی در بیشتر پارک‌ها دیده می‌شود، اما این بوستان ایستگاه‌های تندرستی بزرگسال و ویژه افراد معلول دارد که امکاناتش متناسب با شرایط معلولان است. زمین‌های ورزشی فوتبال، بسکتبال، والیبال، بدمینتون و زمین چمن مصنوعی در بوستان باغ‌سبزی ایجاد شده و اختصاص یافته تا علاقه‌مندان بتوانند با خیال آسوده فعالیت‌ داشته باشند.

سیاحت در بوستان باغ‌سبزی

در زمین بازی کودکان

دوردست بوستان، خوشحالی و هیاهوی کودکانه آمیخته با خنده  از فرط هیجان و ذوق زیاد به گوش می‌رسد که به زیبایی پارک باغ‌سبزی افزوده است؛ چراکه در بوستان باغ سبزی فضایی هم برای بازی کودکان به متراژ ۳۰۰مترمربع فراهم شده و این قسمت از پارک، یکی از بهترین بخش‌های اینجا برای کودکان و نوجوانان است. وسایل بازی مانند تاب، سرسره، الاکلنگ و… با استانداردهای بسیار دقیق برای کودکان قرار داده شده‌ است.

پوشش گیاهی

نارون، زیتون تلخ، توت، بلوط خزان‌پذیر و یاس هلندی در کنار شمشادها و برگ بو، زرشک قرمز و انواع گل فصلی و انواع گیاه پوششی در گوشه و کنار این باغ دلفریبی می‌کنند. در اینجا گونه‌های گیاهی متنوعی کاشته شده که زیبایی این بوستان را دوچندان کرده است و شما می‌توانید ساعاتی را در خنکای اینجا سپری کنید.

سیاحت در بوستان باغ‌سبزی

درباره ی ndhyfuxqo